Praktyczna wiedza i doświadczenie - 100% gwarancji

MARKETING INWESTYCJI


 

„Skuteczny marketing potencjału inwestycji deweloperskich”

 
Czasy kiedy sprzedawało się nieruchomości na podstawie rzutów i renderów
już minęły. Istnieje większa konkurencja na rynku, klient jest bardziej świadomy, posiada większy wybór.
Odpowiednia reklama, jej forma, miejsce, kierunek, czas itp. jest oczywiście podstawą 
w sprzedaży, niemniej jednak w przypadku reklamy nieruchomości więcej nie zawsze znaczy lepiej!!!

Bardzo często można zaobserwować reklamę danej inwestycji w niemal wszystkich portalach oraz innych źródłach reklamy w identycznej formie, a przecież każde z tych narzędzi reklamy trafia do zupełnie różnych grup klientów.
 
Nie można określić skutecznej strategii marketingowej nie znając specyfiki rynku nieruchomości oraz potrzeb klientów.
 

Marketing inwestycji na ogół wdrażany jest jeszcze przed rozpoczęciem procesu sprzedaży.

W momencie rozpoczęcia sprzedaży, dział sprzedaży musi na bieżąco informować, jak wygląda sytuacja na rynku, by móc szybko i skutecznie reagować poprzez odpowiednie działania marketingowe..
Dlatego też sprzedaż musi być prowadzona spójnie ze strategią marketingu i odwrotnie.
 
Problem w tym, że działy marketingu i sprzedaży działają często osobno, a strategie  marketingowe opracowywane są przez osoby nie mające pojęcia o rynku nieruchomości (sprzedaży) oraz faktycznych potrzebach lub obiekcjach klientów.
 
Jeżeli reklama inwestycji będzie widoczna tam, gdzie nie ma klientów zdecydowanych na zakup lub nie da ona wystarczających korzyści (znajomość potrzeb klientów), by zmotywować klienta do wizyty w biurze, reklama taka może odnieść odwrotny od zamierzonego skutek.
 
Inwestycja taka przez klientów się opatrzy, nie będzie (już na poziomie reklamy) alternatywą dla innych konkurencyjnych inwestycji na rynku, tym samym zainteresowanie nią spadnie.
W efekcie prowadzi to do obniżania ceny m2 lub innych zabiegów marketingowych (wyposażanie kuchni, garaż w cenie, itp.) mało korzystnych z punktu przepływu finansowego inwestycji.

Marketing to nauczenie klienta dostrzegania potencjału naszej nieruchomości.

 
Klienci zwracają uwagę na różne rzeczy: prestiż, bezpieczeństwo, komfort, niepowtarzalność, wyjątkowy charakter, potencjał inwestycyjny, przepływ finansowy (istotny dla inwestora) itp.
 
Marketing musi zbudować taką potrzebę w kliencie (którą zaspokaja potencjał naszej inwestycji) oraz dać klientowi pewność, że znalazł to czego szukał.
 

Skuteczna reklama potrafi wskazać klientowi powód i cel do dokonania zakupu, poprzez zidentyfikowanie problemu i zorientowanie się na jego zainteresowania,
potrzeby oraz pragnienia.

 
Reklama taka intryguje na tyle, że klient decyduje się wykonać telefon
lub odwiedzić biuro sprzedaży.

 

Reklama nieruchomości musi budować i tworzyć potrzeby w kliencie, gdyż klient bardzo często nie widzi tego co kryje dana inwestycja.
Zatem emocjonalne wyeksponowanie walorów nieruchomości w odniesieniu do głębokich, świadomych bądź nieświadomych potrzeb klienta jest niezbędne w skutecznym przekazie reklamowym.
 
Istotne w marketingu jest również to by dbać o tzw. nie klientów – czyli docierać z przekazem tam gdzie znajduje się potencjalny klient, który jeszcze nie zdecydował się rozpocząć poszukiwania własnej nieruchomości.
 
Marketing powinien być również odpowiednio budżetowany tak, by  każda zainwestowana w niego złotówka przynosiła jak największy zwrot w postaci sprzedaży lub rozpoznawalności inwestycji.
Tu pojawia się potrzeba wdrożenia statystyk.
 
Analiza statystyk reklamy badająca jedynie ruch generowany na portalach z ofertami  lub stronie www nie jest miarodajna. Statystyki takie powinny liczyć ruch oraz ilość generowanych telefonów i wizyt w biurze oraz samą sprzedaż. Dopiero taka analiza może stwierdzić skuteczność danego źródła reklamy.
 

Skuteczny marketing to stworzenie atrakcyjnego potencjału inwestycji.
Skuteczny marketing to również nauczenie klienta dostrzegania tego potencjału.
 
Dobrze przygotowana strategia marketingowa
powinna tworzyć
w kliencie potrzebę posiadania nieruchomości
oraz ją zaspokajać!

 
 

Zakres usług realizowanych w ramach „Skuteczny marketing potencjału inwestycji deweloperskich”
 

  



 

 
Newsletter
Aby otrzymywać najnowsze informacje
o naszych szkoleniach prosimy zostaw swój adres e-mail:
0% Prowizji czy umowa wyłączności?Profesjonalny Broker nieruchomości - ExclusivePersonal Mentor Coaching Real Estate